Darmowa dostawa od 100,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Naprawa pompy toalety morskiej

2023-01-29
Naprawa pompy toalety morskiej

Jak działa pompa toaletowa na łodzi.

Z boku miski porcelanowej toalety, znajduje się duża pompa ręczna o podwójnym działaniu, która jednocześnie pompuje świeżą wodę morską i odprowadza ścieki. Zawór kciukowy na górze pompy pozwala wybrać, czy napełnić, czy opróżnić miskę. Zwykła procedura polega na napełnieniu miski do połowy, a następnie przełączeniu, aby zatrzymać napływ wody i rozpoczęciu opróżniania miski. Odpady są zasysane z dna misy i wypompowane do zbiorników lub do morza (tam, gdzie jest to zgodne z prawem). Znajomy uchwyt pompy toalety w kształcie litery T, który przesuwamy w górę i w dół, jest połączony z prostym tłokiem z grubym o-ringiem, który działa jak uszczelka lub „pierścień tłoka”. jednocześnie zasysa wodę, jak i usuwa odpady za pomocą prostego jednokierunkowego zaworu klapowego na dole pompy ręcznej. Kiedy uchwyt T jest wyciągnięty do góry, podciśnienie u podstawy cylindra oznacza, że ścieki są zasysane z miski, przez zawór klapowy u podstawy pompy do cylindra pompy. Naciśnięcie rączki pomy w dół zamyka zawór klapowy, a dolna strona tłoka pompy wypycha nieoczyszczone ścieki z cylindra pompy, przez zawór Jokera na zewnątrz łodzi lub do zbiornika retencyjnego. W tym samym czasie górna część tłoka zasysa świeżą, nieoczyszczoną wodę z zewnątrz łodzi przez jedną z mniejszych rur, aby napełnić górną część cylindra pompy, gotową do ponownego skoku w górę.

Zawór Jokera.

Zawór Jokera – jego zadaniem jest zatrzymywać przepływ wsteczny i cofanie się nieczystości do miski. Jest to kawałek gumy w kształcie stożka z trzema klapkami, które mają się ścisnąć razem, podobnie jak nasze ludzkie zastawki serca, tworząc zawór jednokierunkowy, aby ścieki nie mogły płynąć z powrotem. Najmniejsze zanieczyszczenie, choćby zalegający papier toaletowy na klapkach zaworu uniemożliwi ich uszczelnienie

Jak konserwować toaletę morską na łodzi.

Problem z toaletami na łodziach polega na tym, że mocz reaguje z wodą morską, tworząc zwapnione i osady, które z czasem powoli zmniejszają wewnętrzną średnicę rur, co prowadzi do ryzyka zatkania. Co gorsza, gdy wewnętrzne zawory zostaną pokryte solami, przestają prawidłowo uszczelniać: gumowy o-ring w tłoku zaczyna skrzypieć i zacinać się, a woda zaczyna wracać do miski. Wszystko to oznacza, że pompa toaletowa z czasem będzie coraz mniej skuteczna. Piszczenie pompy w toalecie można łatwo wyleczyć: odrobina oleju do pomp regularnie wlewana do miski i pompowana przez nią smaruje ją. Na dłuższą metę lepiej odkręcić plastikową nakrętkę pod uchwytem w kształcie litery T, wyjąć zespół tłoka i nałożyć duże ilości smaru silikonowego – tylko nie zapomnij najpierw zamknąć zaworów denny! Jako środek zapobiegawczy, pompowanie co najmniej sześciu uderzeń za każdym razem, zarówno w cyklu opróżniania, jak i cyklu spłukiwania, oznacza, że cały mocz jest usuwany, aby nie reagował z wodą morską, tworząc twarde sole blokujące rury i zawory.

zasada działania pompy toalety morskiej

Zestawy naprawcze do toalet jachtowych.

Przy często powtarzających cię awariach i nieszczelnościach, cofaniu się wody do miski toalety, pozostaje nam zakupić zestaw naprawczy do pompy toalety. Zestawy posiadają wszystkie możliwe uszczelki , które należy wymienić aby pompa w toalecie działała poprawnie. Dużo firm korzysta z podobnych pomp, więc jeden zestaw naprawczy może pasować do wielu pomp różnych firm.

Pompa ręczna do toalet jachtowych.

Innym rozwiązaniem jest zakup całkowicie nowej pompy do toalety morskiej. Takie rozwiązanie jest nieco droższe ale gwarantuje szybką i skuteczną naprawę toalety jachtowej. Pompa do toalety dostępna jest w każdym dobrym sklepie żeglarskim

Zaufane Opinie IdoSell
4.87 / 5.00 63 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-05-21
Wszystko jak najbardziej ok
2024-05-21
Polecam, bardzo dobry kontakt profesjonalna obsługa.
pixel