Ciepła woda na pokładzie

Ciepła woda na pokładzie
Pompy ciśnieniowe zapewniają komfort. Aby jednak z kranu wypłynął bogaty strumień ciepłej wody, ciśnienie i przepływ muszą być prawidłowe i dostosowane do zamontowanej armatury i instalacji wodnej. Ważną rolę odgrywa również głośność pompy wody. Oczywiście żeglarze chcieliby mieć na łodzi taki sam komfort na wodzie, jaki znają z domu. Ten sam problem dotyczy osoby podróżujące kamperem, lub z zaczepioną na haku przyczepą kempingową. W szczególności oznacza to, że po otwarciu kranu woda powinna płynąć równomiernie. Zwłaszcza na mniejszych łodziach nadal istnieją mechaniczne pompy nożne lub wersja elektryczna pompy zanurzeniowej ze stykiem przełączającym w kranie.
Zbyt duże zapotrzebowanie na wodę a osiągi pompy wody
Wada obu systemów: Jednorazowo można zasilać tylko jeden lub dwa krany. Prysznic w kokpicie, prysznic w łazience, zlew i umywalka nie mogą być z niej obsługiwane jednocześnie. Powodem jest stosunkowo mały przepływ wody i niewielkie ciśnienie. Rozwiązaniem, gdy na pokładzie znajduje się kilka punktów poboru wody może być tak zwana ciśnieniowa pompa wody, która podobnie jak wodociągi w domu zawsze utrzymuje określone ciśnienie, zapewnia niezbędny przepływ wody na wszystkich kranach zmontowanych na łodzi lun samochodzie kempingowym, a przede wszystkim automatycznie się wyłącza, gdy woda nie jest w użyciu.
Pompa wody do kampera
Udało się nam ustalić łącznie osiem pomp wody 12V od firm producentów i wyposażeniowych takich jak; AWN, Gründl , SVB, Seaflo , TTulpe, Flojet, Jabsco, Johnson, Shurflo i Whale. Wszystkie pompy są wielokomorowymi pompami membranowymi i są napędzane silnikami elektrycznymi 12 V. Według producenta powinny one zapewniać przepustowość od około 7 do 16 litrów na minutę. To wystarczy na łódź lub kamper z prysznicem, kranami przy umywalce i zlewie. Wszystkie te pompy wody 12V przystosowane są od układów wody zasilające bojlery do podgrzewania ciepłej wody.
Bojler do kampera
Sam bojler do łodzi czy Kampera może być zasilany różnymi mediami od paliw płynnych, oleju napędowego, gazu propan-butan, po bardziej bezpieczne prądu 230V, a nawet bojlerów z wężownicą do odzyskiwania ciepłej wody z pracującego silnika. Jest to bardzo popularne rozwiązanie w łodziach z silnikiem stacjonarnym oraz wśród osób budujących samemu kampera do podróży. Ciepła woda jest dostępna w samochodzie kempingowym już po zgaszeniu silnika i nie trzeba czekać aż podłączymy się do sieci zasilania 230V. Bojler Ati di Mariani posiada możliwość podgrzewania wody za pomocą grzałki elektrycznej o mocy 550, 850 i 1250W. Czas na podgrzanie wody jest uzależniony od mocy grzałki i pojemności bojlera. Bojler do kampera to rozwiązanie problemu z ciepłą wodą używaną do zmywania i kąpieli. Bojler posiada estetyczną obudowę a zbiornik bojlera posiada osłonę termiczną chroniącą przed szybkim wystudzeniem wody. Bojler do samochodów kempingowych posiada dużą odporność na wysokie ciśnienie do 700 kPa, umożliwia to wpięcie bojlera bezpośrednio w sieć wodociągową. Bojlery jachtowe do wody Ati di Mariani pasują jako zamienniki do wielu innych bojlerów produkowanych do łodzi. Ich podejścia, kształt, wymiary, są bardzo zbliżone do bojlerów Isoterm, Elgena, Truma, Quick i Vetus. W celu dopasowania lub dobrania najlepszej oferty zachęcamy do kontaktu osobistego lub mailem na adres sklep@szopeneria.pl