Darmowa dostawa od 100,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

ROLKI KILOWE POD ŁODZIOWE DO PRZYCZEP

2022-09-26
ROLKI KILOWE POD ŁODZIOWE DO PRZYCZEP

Rolki kilowe pod łodziowe do przyczepy

Przyczepa do transportu łodzi, jest powszechnie stosowanym środkiem do transportu łodzi i jachtów. Jest to specjalistyczna przyczepa, konstrukcyjnie przystosowana do wciągnięcia łodzi bezpośrednio z wody poprzez systemy rolek kilowych i wózków rolkowych, wspomagających naprowadzenie łodzi na przyczepę i transportu małych i dużych łodzi na duże odległości. Przyczepa podłodziowa jest zabezpieczona przed skutkami wpływu wody słodkiej i słonej warstwą ocynku lub innej powłoki antykorozyjnej. Wszystkie instalacje elektryczne i oświetlenie przyczepy, powinno być szczelne i posiadać odpowiedni stopień ochrony IP. Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie oświetlenia i lamp led z IP67, daje to pewną ochrona przed zalaniem przy zanurzeniu na głębokość wystarczającą do wodowania i wyciągania łodzi, aby dolna powierzchnia obudowy znajdowała się 1 m pod powierzchnią wody, a górna nie mniej niż 0,15 m w czasie 30 min. Transport łodzi na takiej przyczepie jest bezpieczny i może się odbywać na duże odległości.

Podpory boczne rolkowe - Czy warto je stosować ?

Zasadą stosowania podpór bocznych jest stabilizowanie łodzi na przyczepie. Prawidłowo osadzona łodzi na przyczepie powinna leżeć prosto i stabilnie na podporach płaskich, łożach lub wózkach z rolek. W celu takiego ułożenia łodzi stosuje się podpory boczne. Mogą one posiadać kształt płozy układającej się pod ciężarem łodzi do jego dna, lub w formie wózków rolkowych i kołysek z zamontowanymi rolkami. Podpory przyczepy do łodzi z rolek powinny być uchylne co pozwoli układać się rolką prawidłowo do kształtu dna i przejmować równe obciążenie. Podpory boczne rolkowe ułatwiają wyciąganie i spuszczanie łodzi do wody. Ważna aby w zestawie rolek bocznych ich ilość była możliwie duża. Ciężar łodzi rozkłada się na poszczególne rolki nie powodując wgnieceń i zniekształceń laminatu w dnie. Każdorazowo po zwodowaniu łodzi lub przed jej ponownym wciąganiem na przyczepę, powinno się sprawdzić, czy wszystkie rolki boczne na wózkach i podporach pozostają sprawne i obracają się na osi.

Podpory denne rolkowe – Jakie możliwości i korzyści ?

Podpory denne złożone z samych rolek lub systemów rolek opartych o uchylne wózki rolkowe są idealnym rozwiązaniem pozwalającym na szybkie wodowanie i wyciąganie łodzi z wody. Zastosowanie odpowiednio dużej ilości rolek dennych pozwala odpowiednio rozłożyć ciężar łodzi na każdą z rolek. Zastosowanie uchylnych wózków z rolkami gumowymi lub z tworzywa pozwala dostosować ułożenie rolek do każdego dna łodzi. Umożliwia to transport na jednej przyczepie kilku rodzajów łodzi o różnym kształcie dna.

Wózek kilowy rolkowy – Czy warto go zamontować ?

Rolkowy wózek kilowy pozwala na łatwe naprowadzenie łodzi na wózek i przyczepę do transportu łodzi. Ruchomy wózek kilowy złożony z dwóch lub trzech rolek dennych w kształcie klepsydry osadzony wahadłowo na przegubie, pozwala na bezpieczne wciąganie łodzi na przyczepę nie przeciążając laminatu w kilowej części łodzi. Napór części dziobowej rozkłada cię na dwie lub trzy rolki kilowe. Ma to również duże znaczenie dla konstrukcji rolek kilowych. Napór łodzi o wadze kilkuset kilo a czasem nawet 2 ton na jedną rolkę powoduje jej uszkodzenie a czasem przełamanie. Rozłożenie tej masy na kilka rolek minimalizuje możliwość uszkodzenia rolek oraz dna łodzi. Uszkodzone rolki kilowe nie obracają się prawidłowo i mogą uszkodzić dno łodzi lub zerwać powłoki antyporosrową i antyosmozową.

Podpora denna – wybór płozy, łoża płaskiego ?

Płozy boczne do wózków i przyczepek podłodziowych, wykonane są w zależności od ich długości. Te krótkie bardziej punktowe zbudowane są z profili stalowych z deską gumową lub osłoną gumową z profila gumowego odbojowego stanowiącą łoże do bezpiecznego przewożenia łodzi. Osłona podpory płaskiej do przyczepy podłodziowej z okładziny gumowej pozwala na odpowiednie ułożenie się podpory względem dna łodzi. Podpory płaskie do przyczepy podpierające łódź powinny posiadać możliwość pochylania się w każdej płaszczyźnie a przynajmniej w jednej, co poprawia przenoszenie obciążenia na całą powierzchnie podpory dennej. Optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie podpory regulowanej na wysokość. Pozwala dowolnie regulować w zależności od przewożonej łodzi wysokość podpory i nacisk. Podpora boczna śrubowa jest dobrym rozwiązaniem dla przyczep przewożących różne modele łodzi. Gdzie trzeba dokonywać częstych regulacji. Podpory takie są dostępne w ofercie Sklepu Żeglarskiego Szopeneria.

Płozy i łoża do łodzi

Podpory do przyczep wzdłużne zwane łożami do łodzi, to idealne rozwiązanie dla przyczep pod łodziowych i do transportu łodzi o delikatniejszej budowie dna. Takimi łodziami mogą być łodzie regatowe i wiosłowe, gdzie ciężar łodzi stanowi o jej sprawności a waga ma kluczowe znaczenie dla konstrukcji łodzi. Duża powierzchnia płozy i jej elastyczna konstrukcja, która odkształca się pod wpływem ciężaru i dostosowuje do kształtu dna łodzi. Płozy i łoża do przyczepy wykonuje się z kantówki drewnianej z drzewa liściastego obłożonej lub obszytej wykładziną dywanową lub innym trwałym materiałem.

Podpora płaska do transportu łodzi

Podpory płaskie gumowe pełnią rolę ważnego elementu stabilizującego łódź na przyczepie. Gumowe okładziny podpór chronią i zabezpieczają dno podczas transportu łodzi oraz w czasie wciągania na przyczepę i wodowania , slipowania. Gumowe podpory do przyczepy podłodziowej powinny poosiada© jak największą powierzchnię, chroniąc laminat przed odkształceniem. Dobrą praktyką jest o ile jest to możliwe montaż takich podpór na wręgach łodzi. Miejsca gdzie przechodzą wręgi lub inne usztywnienia w laminacie są bardziej wytrzymałe o odporne na odkształcenia. Stosowanie na podporach płaskich gumowych desek odbojowych wykonanych z gumowego profila lub płyty gumowej.

Rolka denna gumowa – Ważne cechy konstrukcji

Wszystkie rolki kilowe do przyczep posiadają profil ułatwiający centralne przetaczanie się łodzi po rolkach dennych. Specjalny kształt o profilu klepsydry lub dwóch trójkątów skierowanych do siebie wierzchołkami. Taki kształt umożliwia wciąganie łodzi z wody za pomocą wciągarki zamontowanej na przodzie przyczepy podłodziowej. Rolka denna powinna posiadać wzmocnienie do zamontowania na osi. W większości przypadków oś rolki kilowej posiada wymiar około 20 mm. Wzmocnienie do zamocowania na osi powinno umożliwiać łatwe obracanie się i odporność na blokowanie. W sklepie Szopeneria można uzyskać informację i pełną ofertę rolek kilowych montowanych u większości polskich producentów przyczep do transportu łodzi

Zaufane Opinie IdoSell
4.87 / 5.00 63 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-05-22
Zgodne z opisem
2024-05-22
Obsługa super ale rozmiarówka zhik nie odpowiada rzeczywistości.
pixel